Diagnostika běhu

od 45 min.

od 750 Kč

Diagnostika těla jako celku

Každá bolest má řešení

Čím se liší naše diagnostika od běžně prováděných diagnostik?

Při běžně dostupné diagnostice ve sportovních obchodech se většinou jedná o diagnostiku došlapu a z ní vycházející doporučení pronační, supinační či neutrální obuvi. Pronací označujeme rotaci chodidla a kotníku směrem dovnitř a supinací směrem ven. Cesta je to jistě lepší, nežli kupovat boty zcela bez doporučení odborníka. Nicméně je třeba mít na paměti, že tato diagnostika neřeší příčinu, ale pouze projev. Pronační bota sice postaví propadlý kotník do neutrálního postavení, ale pokud se nepodíváme na zbytek těla, brzy může nastat problém jinde, například v kolenou či kyčlích. To, jak noha došlapuje, není výsledkem propadlé klenby či nadváhy. Došlap je ovlivněn mimo jiné postavením pánve, kyčlí, bederní páteře, celkového držení těla, technikou běhu aj. a právě tomu se budeme věnovat při diagnostice běhu v Namao.

Jak přesně to probíhá?

Necháme Vás pár minut běžet na páse a natočíme si Vás. Pak se na video společně podíváme a prodiskutujeme, co vidíme. Zaměříme na celkovou techniku a ekonomiku běhu, držení těla, práci rukou, chodidel a v neposlední řadě způsob došlapu. Výběr obuvi se tedy nebude odvíjet od postavení kotníku či tvaru klenby, nicméně jej postavíme na globálním posouzení Vašeho způsobu běhu a schopnosti zapojení jednotlivých svalů a kloubů Vašeho těla.

Hlavně budeme konzultovat bolesti, se kterými se potýkáte ať už při běhu či mimo něj. Budeme pátrat po příčině Vašich bolestí, v čemž nám běh může velmi dobře posloužit. Naše diagnostika se dívá na tělo jako na celek. Pokud odhalíme, že něco nepracuje tak, jak má, vymyslíme společně vhodné kompenzační cviky či kineziotaping.  

Mnoho běžců vzdává své běžecké snahy předčasně. Je třeba zde zmínit, že pro odstranění mnoha typů obtíží (kolen, achillovek, holení, pat, beder) často postačí drobná úprava techniky, jeden či dva cviky, které zaberou pár minut a můžete běhat vesele dál. Je jen velmi málo bolestí, s kterými by se nedalo vyběhnout. Někomu se podaří vyladit techniku hned napoprvé a někdo bude potřebovat několik hodin s fyzioterapeutem.

Většina bolestí má řešení a každý má šanci běhat bez zbytečných zranění či přetížení.

Co diagnostika běhu odhalí?

  • Mnoho o Vašich bolestech
  • Jak správně běhat
  • Co dělat jinak pro zrychlení běžeckého tempa
  • Jakou zvolit obuv, zda více či méně odpruženou

Mimo spousty informací o Vás samotných si odnesete doporučení na kompenzační aktivity, můžete se domluvit na společném cvičení či fyzioterapii a tak odstranit vše, co Vás či Vaše tělo v souvislosti s pohybem trápí. Je příjemné vyladit se k radosti z běhání.

Ceník Diagnostika běhu
Diagnostika běhu 45 min 750 Kč Rezervace
60 min 1000 Kč Rezervace

Naše tipy

Jak využít i každodenní běžné chvilky k péči o sebe a své tělo?

Nám se v praxi osvědčily tyto tipy.

Zdravé sezení v práci

Práce

Lidské tělo má rádo pohyb. Bylo pro něj stvořené.

Pomocí polštářku nebo malého míče (overballu) a jednoduchých tipů můžete vrátit pohyb i do sedavého zaměstnání.

Celý článek

Domácí lymfodrenáž

Práce s uzlinami

Každý den udělat něco pro své zdraví.

Celý článek

Fascie aneb opomíjený důvod Vaší bolesti

Vše co jste nevěděli o fasciích a báli jste se zeptat

 

Už jste toho o vaší bolesti nastudovali spoustu? Víte, jak uvolnit svaly, zregenerovat, jak se protáhnout? Vyzkoušeli jste snad už všechno, byli jste u fyzioterapeuta, na masáži, aromaterapii, akupunktuře, rázové vlně i v sauně? Přesto vás trápí opakující se bolesti? Tělo ukrývá nejedno tajemství a věda je postupně objevuje. Jedno z nejnovějších jsou právě fascie.

Celý článek

Jak začít běhat

jak využít karanténu jako cestu ke špičkové kondici a zdraví

Píšu tento článek v prvních dnech coronavirové karantény, jelikož si myslím, že se nám bude v následujících týdnech hodit. Nemusím připomínat, jak blahodárné účinky na naše tělo, imunitu i mysl, pohyb na čerstvém vzduchu, má. Myslím, že tato vládní opatření přináší nejednu pozitivní věc - rodiny drží pospolu, lidé si pořádně uklidí jak v hlavě, tak doma, začnou si vařit teplá kvalitní jídla a mnoho z vás (znovu)najde cestu k pohybu. A proto se hlásím s pár typy pro začátečníky (i ty věčné), kteří se chtějí pustit do běhu a ideálně hned od začátku běžet nejlepší technikou, s nejlepší obuví a s nejlepším tréninkovým plánem.

Celý článek

Hledáme kolegy!

Přijmeme fyzioterapeuty do naší soukromé praxe.

Hledáte práci v opravdu skvělém týmu s flexibilní pracovní dobou? Nejen to, ale mnoho dalšího nabízí práce v Namao. Těšíme se na setkání s Vámi! Pro více o informací o tom, co Vás čeká, co nabízíme a požadujeme, čtěte dál...

Celý článek

Zvyšování flexibility našeho těla

aneb jak využít nouzový stav pro to, abychom na jeho konci oslnili a udělali provaz :)

Vzhledem k tomu, že nemůžeme trénovat tak, jak jsme zvyklí, hledáme všichni jiné cesty a způsoby, jak se udržet ve formě. Po skončení nouzové situace bychom tak ideálně mohli opět naskočit na náš běžný režim, a to „bez ztráty kytičky“.

Celý článek

Pomůcky, které (ne)pomohou

Jaké pomůcky se vyplatí a jaké naopak?

V dubnovém čísle časopisu RUN, nám vyšel článek o pomůckách, které jsou běžně využívané při běhu. Podíváme se tedy na to, zda jsou vždy skutečně tak výhodné. 

Celý článek

Pomocí dechu si můžeme v těle vyrobit klid

Jak pracovat se stresem a strachem

Nádech je to první, co uděláme po narození. S důvěrou se nadechneme vzduchu i každé ráno po probuzení. S nádechem do nás vchází život.

Vše se ale mění, když začne pracovat strach v nás. Jaké to je, když nádech není bezpečný? Když vzduch, který dýcháme, přináší ohrožení? Když musíme přemýšlet, kdy a kde se smíme nadechnout? Když se musíme chránit před vzduchem, který máme přijmout do našich plic?

Celý článek